Voorbereiding

Een getrainde zwemmer doet rond de dertig minuten over 2 kilometer. Een minder getrainde zwemmer doet daar bijna zestig minuten over. Daarom is het voor je eigen veiligheid verplicht om een wetsuit (full suit of shorty) te gebruiken. Het zwemmen met een wetsuit levert naast extra warmte ook drijfvermogen op. 

Onder andere de Decathlon verkoopt wetsuits voor een aantrekkelijke prijs. Natuurlijk kan je ook zelf een wetsuit regelen. Denk hierbij aan Marktplaats e.d. 

Trainingssessies 

We gaan verschillende clinics organiseren, samen met de Nederlandse Zwembond en het sportbedrijf van gemeente Tilburg. Het worden 3 trainingen van ongeveer 1 uur, waarvan de laatste training plaatsvindt in open water. Tijdens de trainingen leer je controle te hebben over je ademhaling, maar ook hoe het is om in open water te zwemmen.

We adviseren om voor Swim te trainen (in je wetsuit). De zwembadtraining zal plaatsvinden in zwembad de Drieburgh. De kosten bedragen € 20 voor 3 clinics. UIteraard kun je ook op eigen gelegenheid gaan trainen. Maar in groepsverband is uiteraard gezelliger! Hou de Facebook pagina goed in de gaten om kennis te nemen van de juiste date en de eventuele andere trainingen  die gaan plaatsvinden. 
 

Bezoek de website voor de adressen, openingstijden en tarieven:

www.sfd.nl

Eigen risico

Deelname is op eigen risico waarvoor je vooraf moet tekenen.

DTP-prik (tetanusprik)

Het is goed om te controleren of je in de laatste tien jaar een DTP-prik (in de volksmond: tetanusprik) hebt gehad. Indien dit niet het geval is raden we aan deze in de voorbereiding wel te halen. 

Minimumleeftijd

Er geldt een minimumleeftijd van 8 jaar voor de volledige Swim to Fight Cancer op 26 augustus. Ben je nog geen 18? Dan heb je een ouderverklaring nodig. Deze kun je hier downloaden. Als deze is ingevuld kun je de verklaring per mail aan ons verzenden. We raden je aan om deze tevens mee te nemen op de dag van het evenement zelf, voor de registratie.

Tips ophalen donaties

Het behalen van het donatiebedrag kan op vele manieren. Hieronder enkele tips:

·      Gebruik je sociale netwerken (Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest,

Instagram) om de link naar je persoonlijke donatiepagina te promoten

en aandacht voor jouw prestatie te krijgen;

·      Organiseer in de aanloop een ludieke actie, zoals een diner voor 

vrienden, een ’openbare training’ of iets dergelijks, waarmee je 

aandacht vraagt voor de actie, met als doel geld in te zamelen;

·   Als je lid bent van een (sport)vereniging of genootschap kun je

wellicht een soort collecte of speciale actie bedenken om je

donatiegeld bij elkaar te krijgen. Bovendien willen je teamgenoten

je misschien wel helpen bij jouw fundraise-actie…

Heb je nog meer ideeën? Houd ons op de hoogte! Op deze plek delen we jouw goede idee graag met de andere deelnemers.